Dag 23: Dubai en terugvlucht

29 augustus 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Wakker worden in de luxe van Dubai, heerlijk douchen, wel denk je automatisch nog aan het watergebrek in Nepal. Nat sproeien kraan uit, inzepen kraan weer aan😉. Heerlijk ontbijtbuffet, na het ontbijt met de metro naar de Dubai Mall, hier staat een mega aquarium van 3 etages hoog. Om bij de Mall te komen hoeven we alleen de straat maar over te steken in de hitte. Verder kunnen we in de metro met airco en daarna via een kilometers lange overdekte weg naar de Mall. Het aquarium vonden we zo mooi dat we besloten hier langer van te genieten en de fontein achter de Mall over te slaan. Terug in het hotel nog even gezwommen in het zwembad op de 4 e etage. Dan is het tijd om in het hotel uit te checken en met de metro gaan we naar het vliegveld. We stapten in de metro, maar na het wegrijden kreeg Harry het verzoek verderop achter de lijn te gaan staan. Met handgebaren werd hij verzocht nog verder te gaan. We snapten niet waarom. Tot we erachter kwamen dat we in het vrouw en kind deel stonden😱. Lachen😂. Gea ging ook mee en kwam hierdoor in het "mannendeel" terecht, maar werd hier niet weggestuurd. Omdat het de rode metro lijn is, is dat hier niet zo streng. Maar een man in het vrouwendeel is echt niet ok.  Buiten is het inmiddels al 39 graden. Op het vliegveld stond alles netjes aangegeven en konden we snel richting de gate. Om 14.20 uur vlogen we terug naar Düsseldorf. Hier aangekomen nog tijd op koffers wachten en dan naar buiten waar we de shuttlebus kunnen bellen. Binnen 5 minuten staat deze voor ons klaar en brengt ons naar de plek waar de auto staat. Nu de weg vervolgen naar huis, maar eerst de vakantie bij de Mac afsluiten. Hier komen we tot onze verbazing een juf van de Constantijn school tegen. Om 22.30 uur zijn we thuis. We hebben deze vakantie mogen ervaren er een 2e thuishaven bij te hebben. Dank aan Rianne die ons het mogelijk maakte om ons zo thuis te voelen. Rianne we houden van je en missen je nu al😘😘

Alle familie/vrienden en belangstellenden bedankt voor de vele bezoekjes op onze blog. We hebben genoten van jullie reacties. Allemaal bedankt.

De blog zal nog 1 maand online zijn.

1. Rotjeknor:
    30 augustus 2018
    Wauw dat was ook weer een super ervaring. Nu weer.lekker thuis uitrusten en nagenieten.
  2. Edith:
    30 augustus 2018
    mooi om zo met jullie mee te genieten van deze fantastische ervaring!
  3. H. van Oene:
    16 september 2018
    16 sept. 2018. Grote bewondering voor jullie, maar vooral voor Rianne je vriendin.. Beetje laat alles bekeken en gelezen,maar dat zijn die 3 uren minstens wel waard..... Als tante wil ik graag een nieuwsbrief ontvangen,..kan dat ?? Dit verhaal spreekt ons aan...Bedankt !!