Dag 10 - 13: De trekking deel 1

20 augustus 2018 - Lekhnath, Nepal

Dag 1 trekking.
Half zeven opnieuw proberen te  pinnen. Pinautomaat weigerde gisteravond maar ook nu.  Help hoe komen we aan geld. We moeten gids, porter en taxi vooraf betalen.  Rond 7.00 uur naar dak van ons hotel  schitterend uitzicht op de Himalaya pieken. Eigenaar  van hotel vertelde ons erg veel geluk te hebben dit mee te maken. Afgelopen maanden dit niet gezien. Mazzel dus! Om half 8 opnieuw  poging om te pinnen bij een andere automaat. Gelukkig deze deed het. Om 10.00 uur met gids in de taxi (over een hobbelige weg, waar je elkaar nauwelijkks en soms niet kon passeren) richting Naja pull, waar we onze tocht starten om 13.00 uur. En maken een tocht van 4 uur.  Onderweg maakte Nathan als eerste kennis met een bloedzuiger. Erg raar  zegt hij, je voelt er niets van, maar hij zuigt wel je bloed. Blijft daarna  nog flink doorbloeden. De eerste uren zon wandelen door veel bergdorpjes. Aan het einde van de middag begon het te plenzen ( de zogenaamde moesson regen) en dat gaat echt hard. We hebben eerst poosje geschuild. Daarna in de regen verder gelopen naar Hille waar we overnachten in een basic (hokje). Toilet en douche buiten 😱. Bij aankomst direct kennismaken met de stroomuitval die heel normaal is in Nepal. 4 uur geen stroom.

Dag 2 trekking
's Morgens vroeg uit de veren 6.45 uur. Al vroeg komt er een stoet van paarden langs die de mensen bevoorraden in de bergen, zie filmpje. Om 8 uur start de 8 uur durende wandeling. Pauzes meegerekend 😋. We zijn begonnen met een 2 uur durende zeer steile wandeling tot Ulluri , daarna telkens op en neer. Onderweg bruine apen gespot. Erg gaaf. Vandaag tot 2875 meter geklommen, langs vele watervallen en waterstroompjes. Erg mooie vergezichten gezien. En een stuk wat touwbruggen overgestoken. Om 17.45 uur komen we aan in Gorepani, waar Gea last heeft van hoogte ziekte  en vroeg naar bed gaat. Nathan en Harry kunnen nog net even op de Wifi voordat ook hier  de stroom uitvalt.

Dag 3 trekking
Het weer liet het niet toe om om 4.30 uur de Poon hill te beklimmen. Wel hadden we  geluk na het ontbijt nog de bergen te zien. Tijdens ontbijt trekkers gesproken. Spanjaarden en Engelse. Leuk om ervaringen te delen.  We zijn uurtje later vertrokken (9.00 uur) om nog van het mooie uitzicht te genieten. Eerst steile klim en helder weer met mooie vergezichten. De afgelopen dagen hadden we al diverse keren vreemde harde geluiden gehoord van een insect. Volgens de gids zag je die bijna nooit. Na een paar uur wandelen zag onze gids er een paar, zie filmpje. Weer verder gelopen langs watervallen en bruggen. Tussen de middag Dal bhat gegeten. Stevige maaltijden eten we hier om goed op te kunnen lopen.We ontmoeten tijdens de lunch de Spanjaarden weer. 1 van de 2 heeft ook last van hoogeziekte of zout/suiker gebrek. 2 zakkjes ORS gegeven.
Kwart voor 4 aangekomen in Tadapani, Hier een guesthouse met wc en douche buiten en stukje lopen vanaf het huis. ( Niet leuk in de nacht) 😑 Veel vliegjes en muggen op de kamer. Harry en Gea konden nog genieten van een warme douche, Nathan helaas niet meer. Na een regenbui klaarde de lucht op en konden we weer genieten van de sneeuwbergen. Handdoeken en sokken gedroogd bij de kachel.
Rond 20.00 uur heerlijk gegeten en voor het eten nog met Bhuwan en Shusan (Engels sprekende gids en de porter) spelletje yathee gespeeld. Sushan kende het niet maar vond het erg leuk.
Weer op tijd naar bed want morgen weer om 8.00 uur vertrekken.

Dag 4 van trekking:
vandaag wandelen we door de jungle. Erg mooie route, veel afdalen langs gladde glibberige stenen. 1 van onze stokken uitgeleend aan trekkers omdat we zagen dat ze 2 x onderuit ging op de gladde stenen. Als we een uurtje onderweg zijn zien we een groepje zwarte apen met jonge aapjes op de rug. We genieten weer van heerlijk weer. De gids waarschuwd  ons dat we straks een bijennest zullen passeren. Daar aangekomen waren de bijen erg rustig. Zie filmpje, We hadden geluk, want bij de volgende stop kwamen er een groep toeristen die wel gestoken waren. De toeristen kregen een (behandeling) van de eigenaresse. Stukje ui doorsnijden en erop smeren. Onderweg maakt ook Harry kennis met een bloedzuiger. Ongeveer om half 1 komen we aan in dorpje Ghandruk. Hier blijven we voor de nacht omdat dit leuk dorpje is. Na de lunch eerst lekker even relaxen. Om 16.00 uur krijgen we rondleiding door dorpje. Onderweg bezoeken we een museum van hoe de mensen hier vroeger leefden. Erg leuk om te zien. De gids mocht alles gewoon pakken en ons laten zien. Om half 8 heerlijk gegeten en daarna ons verhaal verder geschreven voor de blog.

1. Rianne Spenkelink:
    20 augustus 2018
    Ha globetrotters, wat een prachtige, maar ook indrukwekkende reis zijn jullie aan het maken.
    Heb ook hele mooie foto,s van het Hymalaya gebergte voorbij zien komen. Echt geweldig.
    Geniet en bewaar al het moois als in je hart.
  2. Rotjeknor:
    20 augustus 2018
    Super gaaf zeg!! Deze ervaring neemt niemand jullie meer af!

Geniet nog met zijn 3-tjes.
  3. G. Holland:
    21 augustus 2018
    Thanks was af en toe best afzien,
    . Maar we hebben het gefikst
  4. Coby Holland:
    21 augustus 2018
    hoi hoi...wat n belevenissen...graag willen meemaken!!(wie weet🙄😅)??
    geniet nog ff de laatste dagen daar!!
  5. G. Holland:
    21 augustus 2018
    Dank je, gaan we zeker doen.