Dag 14 en 15: De trekking deel 2

21 augustus 2018 - Pokhara, Nepal

Dag 5 trekking
Na allemaal heerlijk te hebben geslapen gaan we om half negen op pad richting Landruk. Weer een stoet transport paarden tegengekomen, eerst 1 zonder last, daarna 1 met last, de paarden duwden Bhuwan onze gids aan de kant tegen de muur aan. Het pad gaat eerst 2 uur lang steil naar beneden. Onderweg komen we diverse kinderen tegen in keurige uniformen die naar school gaan. Sommige van hen vroegen om chocolade.  Kinderen van 2 jaar - 10 lopen hier elke dag 2 uur naar school, via de steile weg. En elke dag weer terug. We passeren een pad met een shovel en een ambulance jeep. We steken een grote brug over en na de brug gaat het pad steil omhoog richting Landruk, ongeveer 2 uur klimmen. Na de klim om 12.15 uur, genieten we van onze lunch break. (Chicken spring rol). Soort loempia's. We vervolgen de weg door een diep dal. Hier moeten we een wilde rivier oversteken d.m.v. een touwbrug. Shusan onze porter ging midden op de brug staan schommelen toen ik (Gea) erover moest. Doodeng😱 Hierna weer erg steil klimmen. 🏔🗻 Diverse keren koeien en buffels gepasseerd op de weggetjes, altijd best spannend  hoe die beesten gaan reageren. Het was soms best afzien, zweet liep ons van het hoofd af en shirt nat op het lijf, maar we hebben het gefikst. Ben trots op ons allemaal, hoe we ons er af en toe doorslaan👏👏👏.Wel verlangen we naar een koude douche.
Om 16.00 uur komen we aan in Tolpa bij ons home Stay house. Bij de Nepalese bevolking thuis. Het jongste kind van de familie ligt in een speciale mand/wieg  die aan het plafond hangt. Hij begint  te huilen en Bhuwan onze gids haalt hem uit de wieg. Even  later geeft hij het kindje (8 maanden)) aan mij (Gea), net te laat heb ik in de gaten dat de baby plast😱. Een luier kennen ze hier namelijk niet. Gelukkig was ik nog niet gedoucht 😉 Eerst een kop thee en daarna heerlijk koud gedoucht.  Nathan krijgt speciaal een warme douche. We zijn ongeveer een uurtje op deze plek als de regen losbarst. De zogenaamde Monsoenregen. Om half 8 eten we gezamenlijk "dal bhat". Rijst met curry. Daarna nog gezellig samen met Bhuwhan en Shusan zwarte pieten gespeeld.

Dag 6 trekking
De straathonden maakten tot 02.00 uur veel lawaai dus van slapen kwam er bij mij Gea eerst niet veel terecht. Om 6 uur wakker, buiten naar toilet de mist van gisterenavond begint op te trekken. Mooi gezicht. Half 8 aan het ontbijt, half 9 vertrekken we. Onze laatste dag. Als we eenuurtje onderweg zijn begint het te regenen. Onderweg passeren we weer de buffels en koeien, dit vind Nathan echt niet leuk. Van Bhuwan horen we dat wanneer je een koe dood rijdt je 20 jaar in de gevangenis moet. Dit omdat ook in Nepal de koe heilig (een God) is. Doordat het zo bewolkt was, was het tot een uur of 1 best afzien. Je kan dan niet van de uitzichten genieten.

Tussen de middag bij het huis van  Bhuwhan geluncht, op een prachtige plek boven op een berg met mooi uitzicht. Klimmen en weer dalen. Best zwaar. Na de lunch nog ongeveer een uurtje wandelen, maar het begint weer te regenen dus wordt er een extra theepauze ingelast. Rond 16.00 uur komen we aan bij ons eindpunt. (Fedi), het is ons gelukt👍👍

1. Marjo:
    21 augustus 2018
    Wat een mooie en bijzondere reis! Geniet nog even daar!
  2. G. Holland:
    Dank je gaan we doen!!
  3. Rotjeknor:
    21 augustus 2018
    Schouderklopje voor jullie van ons!!
    Nu lekker even in de relax stand....
  4. G. Holland:
    Thanks. Gaan we doen.
  5. Marc:
    22 augustus 2018
    Erg leuk om de belevenissen van jullie zo te kunnen volgen. Echt geen alledaagse dingen die jullie zien en beleven. Fijne tijd verder!
  6. G. Holland:
    22 augustus 2018
    Dank je inderdaad hadden nooit verwacht bv zo'n trekking in ons leven te doen. Nu heerlijk genieten bij zwembad van het hotel.
  7. Willemien Beltman:
    22 augustus 2018
    Respect voor jullie. Ik doe het je niet na
  8. G. Holland:
    22 augustus 2018
    Ha ha, kan altijd nog. Ik had ook niet verwacht dit ooit te doen 😱